Follow

Chyba nie wyciągnę zbyt wiele z tego mojego mikrofonu:) Może ktoś podpowie, co powinienem kupić, żeby efekt był zadowalający, a cena nie zabiła. Chodzi mi o mikrofon do nagrywania podcastów, przede wszystkim za pomocą komputera, ale jeżeli dałoby się też na iPhone, to byłoby fajnie. A może jakieś wiarygodne źródło w Internecie, żebym mógł sobie doczytać.

· · Web · 3 · 1 · 0

@jaczad a jeśli kupisz niedrogi mikrofon i po prostu poprawisz jakość poprzez aplikacje (np. Audacity)?
P.S.: jakich tematów będą dotyczyć podcasty? :blobcat3c:

Teraz tak robię, a i tak narzekają:) Nagrywam podcasty o dostępności i technologiach asystujących. (accessibility and assistive technologies).
@wiler

@jaczad A jaki masz mikrofon teraz i jaki jest z nim problem?

Żeby nie pchać się w koszty, zostaje Ci mikrofon po USB. Za interfejs raczej trzeba liczyć przynajmniej 400-600zł, a bez niego podłączanie przez przelotkę XLR'a do Jakcka 3,5 jest bez sensu. Za słabe zasilanie.

"Może ktoś podpowie, co powinienem kupić, żeby efekt był zadowalający, a cena nie zabiła."

Podaj jakieś widełki, będzie łatwiej.

W Guitar Center (tam się głównie zaopatruje) jest na promocji (po zarejestrowaniu prawdopodobnie) Behringer C-1U za 178 zł.
Behringer ma mieszane opinie, o ile flaki z reguły dają radę, to jakość obudowy często zostawia wiele do życzenia, zwłaszcza potencjometry.

Link do C-1U:
guitarcenter.pl/catalog/studio

Link do mikrofonów w sklepie:
guitarcenter.pl/catalog/index.

Z takich nie za drogich Samson Meteor daje radę:
odysee.com/@SoumyajitPyne:5/ph

Nie wiem jak wygląda sygnał z mikrofonu, ale po obróbce jest fajnie.

Maono PM461TR. To taki mikrofon na USB, co działa ze wszystkim. Kosztował mnie 100 PLN, więc oczekiwań dużych też nie miałem. A problem? Przy dużej czułości jest pogłos, a przy małej jest cicho i szumi.
@mr_glitch

@jaczad Sprawdzałeś, czy nie masz suwaka od mikrofonu na maks w systemie? Jeśli tak jest to regulacja Gain'a dużo nie da, bo przez oprogramowanie podbija do oporu. Gain tez nie służy do manipulacji głośnością sygnału na wyjściu. Zwiększasz/zmniejszasz nim napięcie, dzięki czemu mniej słyszalne dźwięki są głośniejsze.

@jaczad Ciężko powiedzieć, bo ten mikrofon to wygląda na to, że kosztował stówkę ze względu na ledy i ładną obudowę.

Skręć Gain całkiem, i w systemie sobie ustaw od połowy, i stopniowo podkręcaj Gain. Więcej jak 3/4 raczej nie ma sensu go dawać. Włącz sobie nagrywanie i mów coś do mikrofonu i jak będziesz zmieniał ustawienia, to mów na głos co robisz, będzie Ci łatwiej wyczaić później jakie ustawienie jest najlepsze. Później daj sobie w systemie więcej, powiedzmy o 10%, skręć Gain i jak będziesz nagrywał to stopniowo go podkręcaj i tak do 80% maks. Jak będzie lipa mimo tego, no to czeka Cię kupno mikrofonu.

Tak się zastanawiałem jak Behringer to zrobił, że C-1U kosztuje dwie stówki i może tak być, że wpakowali tam starszy typ magnesu (powiedzmy, że chcieli się pozbyć leżaków) i żeby miał sensowny poziom głośności, dodali zasilanie fantomowe. Ręki za niego nie dam, ale na pewno będzie rozsądniej szukać w sklepach muzycznych niż po media ekspertach itp. Przede wszystkim nie sugeruj się tytułami jak "mikrofon dla podkasterów".

Porobiłem różne testy i patrzy na to, że problemem jest mój pokój, a nie mikrofon. Nagrywanie w szafie i pod kocem daje całkiem dobre efekty. Myślę nad kupieniem lub zrobieniem kabinki wytłumiającej. Inaczej tego nie przeskoczę.
@mr_glitch

@jaczad Robiąc wyciszenie po kosztach, to jak wspomniałeś, możesz użyć kołder, tylko musiałbyś wykombinować na czym je powiesić. Coś jak stare parawany w szpitalach, czy izbie przyjęć (te metalowe).

Droższa zabawa to ekrany, ramy z drewna lub stelaży do ścianek regipsowych (o to, że metal będzie dzwonić w tym przypadku nie trzeba się martwić). Stojące mogą być upierdliwe, przy poruszaniu się po pokoju, bo to dodatkowa ściana i w zależności od tego jak zrobisz podstawę, mogą się łatwo wywalać. Chyba że masz całkiem pusto pod ścianami, to można postawić i problem z głowy. Można też zrobić wiszące i je powiesić na ścianie.

Jak nie przepadasz za "echem" to będzie przy okazji na plus, bo się ciszej zrobi.

Zrobienie ekranu to nic trudnego, wsadzasz wełnę mineralną, albo matę do wygłuszeń (jeśli jest w miarę sztywna) w ramę, osłaniasz folią i obijasz całość wykładziną. O ile w przypadku ram z drewna trzeba się bawić w robienie siatki ze sznurka, żeby środek był nieruchomy, to w przypadku stelaży wełnę wkładasz do środka.

Wynajmowałem różne pomieszczenia pod próby z zespołem i używaliśmy takich ekranów, żeby wyeliminować odbijanie się dźwięku od ścian.

Myślałem o czymś mniejszym, na przykład o takim: allegro.pl/oferta/kabina-akust
W zasadzie muszę wytłumić tylko mikrofon, a nie cały pokój. Na to z linku nie zgodziła się żona, ale akceptuje samoróbkę:) Poszukam pudła i wyłożę je gąbką tapicerską. Wielkie dzięki za podpowiedzi. To z ramą i wełną przemyślę też, chociaż znowu spodziewam się protestów Ewy.
@mr_glitch

@jaczad "W zasadzie muszę wytłumić tylko mikrofon, a nie cały pokój."

Na sam mikrofon, można użyć "kabiny", ale na statywie. Są większe mniejsze. Ta z linku wydaje się być spora. Tylko z zamocowaniem mikrofonu możesz mieć problem jeśli śruba w statywie ma inny przekrój. Ewentualnie, na opaskę plastikową sobie przymocujesz.
allegro.pl/oferta/kabina-akust

Sign in to participate in the conversation
Tyflodon

Instancja przewidziana głównie dla niewidomych użytkowników.